Thursday, October 18, 2007

Ennen päivännousua ei voi

Todella laiskoja bloginpäivittäjiä, minä ja ystäväni. Facebook on vienyt kaikkien huomion. Sieltä vain puuttuu väylä oikeasti ilmaista ajatuksiaan kaiken sen sälän ja drinksujentarjoamisen keskellä.

Nyt alkaa uhkaavasti lähestyä se aika jota minä inhoan: kylmä ja pimeä. Kylmyys vaikuttaa minuun ihan fyysisesti ja sitä kautta on kokoajan vittuuntunut olo. Ja Suomi, Helsinki. Harmaata, karua ja orpoa. Ei auta serotoniini eikä ole varaa unelmoida Brasilian-matkasta. Aion siirtyä talviunille: hoidan vain pakolliset duunit, herään vasta kun päivä sarastaa ja puen yöpuvun kun tulee pimeä. Siinä välissä jossain hoidan koulun loppuun.

Mutta! Minä sain töitä! Tänä vuonna minun ei enää tarvitse myydä kaljaa juopoille. Jipii ja aamen. Saan palkan valtiolta, eli veronmaksajien rahoilla minä sitten ostan sitä kaljaa. Nyt vain odotan ensimmäistä palkkapäivää ja lopetan kulutusluottojen vertailun, ajattelin nimittäin kohta turvautua niihin ennenkuin talous kaatuu todella. Annoin pikkusormeni nykytaiteelle ja se vei minut. Ole hyvä!!!! Mutta sängystä pimeän aikaan ette minua saa kuin pakolla.

1 comment:

C said...

Allekirjoitan täysin ensimmäisen kappaleen. Blogiin ei tule kirjoitetuksi mitään. Asiaa kyllä olisi, mutten vaan jotenkin jaksa. En edes geneerisiä bänditreenipäiväkirjoja.